miercuri, 22 februarie 2012

Spini și flori

     Am primit cadou un cactus de la un vecin care apreciază vizitele mele - e mai bolnav și încerc să-l încurajez de fiecare dată. Îl ținea pe țepos de ceva vreme în casă, lângă un televizor vechi, zăpăcit de-o antenă improvizată. A început să-l deprime. Până la urmă... cactușii nu-s cele mai optimiste "flori". Mi s-a spus că specia asta "născocește" niște flori mari de tot, albastre (din câte-mi aduc aminte), care ies pe lateral, chiar două o dată. Bine, asta la vară... E clar că ard de nerăbdare! Deocamdată mă mulțumesc cu micuța mea zambilă, ținută de frunze ca între degete, într-un ghiveci modest, un pic știrbit, pe pervazul imens și rece, între alte ghivece. I-am surprins progresul prin intermediul câtorva fotografii, pe care le-am postat și pe Facebook. Azi am așezat-o lângă cactus, grăsuț de nu-l încape ghiveciul și abia-l mai susține rădăcina. Va trebui să-i adaug niște pământ și... niște vitamina C. Mi se pare că aș avea ceva în comun cu el... Nu c-aș fi grăsuț sau țepos de felul meu! Deși, de la atâta stat pe scaun în birou parcă mă rotunjesc și eu (la colțuri). Două puncte urmate de un "D"... Mă refer aici la cantitatea de lichide pe care le beau, da, îngrijorător de puține, nu că n-aș avea. Problema-i gura asta a mea, care pe lângă că un miez nu tace, nu suportă s-o inund cu ceva ce n-are gust... Soluția ar fi să ronțăi ceva  tot timpul, ca o vacă ce rumegă toată ziua meditând la pășuni mai verzi. Măcar aia bea apă ca deșertu', dă-o-n biată! Și apoi, parcă și "ghiveciul" meu e neîncăpător... în sensul că nu reușesc să fac prea multă mișcare, mai ales pe vremea asta (cum făceam de obicei, înainte de a începe să lucrez, adică aproximativ 2 ore de alergare pe zi). Iată un alt motiv pentru care aștept anotimpurile calde, optimiste, cu zile lungi. Mi-e dor de rolele mele cu șireturi roșii, de streetball, de tenis, de gardurile verzi ale străzilor, pur și simplu, de scuter, de o înghețată prelinsă până pe încheietura mâini drepte, de ardeii pe care îmi place să-i culeg proaspeți din grădină... "Răbdare cactus, răbdare!" 
     Acum că am ținut o antrenantă lecție de grădinărit și hobby-uri, iată și câteva dintre pozele mele favorite cu ăștia doi: 














     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu